عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تکمیل ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی خراسان رضوی با تولید «بدون کارخانه» تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت
سرخط خبرها

استاندارد‌های ۸۵‌گانه خودرویی به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۹۴۳۹۳
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
استاندارد‌های ۸۵‌گانه خودرویی به کجا رسید؟
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تلاش ما این است که خودرو‌هایی که در شرف اجرای کامل استاندارد‌ها هستند، تا پایان سال به این هدف برسند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی اسلام پناه درباره جدیدترین وضعیت اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه، اظهار کرد: در مصوبه شورای عالی استاندارد مقرر شد رئیس سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت تقویم اجرای استاندارد‌ها را تهیه کنند و در این تقویم اشاره شده که بازه‌های زمانی طراحی شود که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

به گفته وی گروه‌های زیادی از خودرو‌ها شامل این موضوع می‌شوند که تعدادی از آن‌ها در حال حاضر استاندارد‌های ۸۵گانه را پاس می‌کنند و برخی هم در حال برنامه ریزی با همکاری وزارت صمت هستند تا برای اجرای کامل آن‌ها اقدام کنند.

اسلام پناه با بیان اینکه مصوبه مربوط به زمان‌بندی اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه دارای چهار بند بوده، تصریح کرد: تلاش ما این است که خودرو‌هایی که در شرف اجرای کامل استاندارد‌ها هستند، تا پایان سال به این هدف برسند. البته خودرو‌های کار، سواری، سنگین و ... دسته‌بندی‌های متفاوت دارند و برای اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه برای آن‌ها به صورت جداگانه با همکاری وزیر صمت برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است؛ اسفند سال ۱۳۹۵ سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استاندارد‌های خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و مقرر شد که تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استاندارد‌های اجباری خودرو‌های سواری به ۸۵ مورد افزایش یابد. اما فروردین ۱۴۰۰ شریعتی، رئیس وقت سازمان ملی استاندارد، از تعلیق ۹ مورد استاندارد‌های ۸۵ گانه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها خبر داد. تاکنون تولید خودرو‌های پراید، تیبا، ساینا، پژو ۴۰۵ glx و slx و سمند به دلیل ناتوانی در رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه و همچنین نبود امکان ارتقای کیفیت آن‌ها متوقف شده‌اند.

اوایل امسال با جدول ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، زمانبندی اجرای استاندار‌های ۸۵گانه به تفکیک گروه‌های خودرویی اعلام شده که طبق آن، استاندارد‌های جدید برای گروه خودرو‌های سواری (گروه خودرویی M ۱) تعریف شده و نهایت زمان اجرایی شدن آن‌ها تیر ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده بود؛ بنابراین خودرو‌های سواری باید تا پایان تیر ماه، تمام موارد استاندارد‌های ۸۵گانه را پاس می‌کردند. اما حالا به نظر می‌رسد این مهلت تا پایان سال تمدید شده است. چرا که پیش‌تر هم معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد گفته بود بر اساس توافق بین وزیر صمت و رئیس سازمان ملی استاندارد، قرار شده تا پایان سال هر خودرویی که توانست استاندارد‌های ۸۵ گانه را بگذراند تاییدیه استاندارد دریافت کند و شماره‌گذاری شود.

اما نکته قابل تامل این است که خرداد ماه امسال قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو مشمول تغییرات قیمتی شد و علت آن هم افزوده شدن استاندارد‌های اجباری و اختیاری از تیر ماه عنوان شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->